AS IS       פרסום בפייסבוק       אבולוציה של פרסום חברתי

פרסום בפייסבוק



אבולוציה של פרסום חברתי


השבוע הבת שלי שאלה אותי למה אנחנו צריכים ביטוח, ואם כשיש ביטוח באמת אבי קושניר הוא זה שבא לעזור לנו במקרה של פנצ'ר בגלגל. מה יכולתי לענות? היא ילדה חכמה, הבת שלי, ובכל זאת פרסום כמו פרסום מצליח לתעתע גם בחכמים שבינינו.

אז ניסיתי להסביר לה שמדובר בתסריט, בדרך להציג מוצר או תפיסה וכל מה שהיא יכלה להגיד זה " אז אם זה לא מה שהם מוכרים למה את זה הם מציגים?" וגם "מה רע באנשים רגילים? "

שאלת מיליון הדולר. וגם השאלה שמנחה אותנו בניסיון לפלס את דרכנו בהנחת העבודה שלנו בפרסום באינטרנט, פרסום בפייסבוק ובקמפיינים בגוגל .

תחשבו על זה רגע - בשורה התחתונה, מתחת לכל אימרות השפר שננסח, אריזות הפאר שנעצב ומסעות הקידום שנייחצן, לא נוכל לשנות את העובדה הפשוטה שמה שאנחנו מוכרים זה מה שאנחנו מוכרים.

כמו בטבע בעצם – טווס נלחם בטווס על טווסת – הם קצת מתדיינים, מתווכחים, מודדים מי חזק יותר, מי מוצלח יותר – אבל בסופו של דבר שניהם יפרשו את מרכולתם הצבעונית, לא גוונים באדיבות מספרות שוקי זיקרי אלא זו מבית היוצר של אלוהים-דרווין ובניהם,  זנב המניפה המפואר שלו – AND MAY THE BEST MAN WIN .

אמנם, תודה לאל, אנחנו לא נדרשים להראות ללקוחותינו או מחזרינו את אחורינו כדי שייבחרו דווקא בנו, אבל האנאלוגיה ודאי ברורה – תראה את מה שיש לך.

בפרסום בפייסבוק הדבר הזה חשוב פי כמה, כיוון שכשאנו נמצאים בזירה החברתית אנחנו אנשים רגילים בין אנשים רגילים, ואין דרך לעקוף את זה.

ההימצאות שלנו ברשת החברתית, בין אם כמפרסמים או כמנהלי דף פייסבוק, נבחנת ונמדדת ללא הרף במידת האותנטיות שלה, עד כמה מה שאנחנו אומרים תואם את מה שאנחנו מציגים, והפיתוי לסטות גדול, לא כי כולנו מתחזים – אלא כי ככה לימדו אותנו שהפרסום עובד – רק אם אתה "הכי" "יותר מ..." או "בינלאומי".

בשלב זה אולי כבר מיותר להגיד שאנחנו לא חושבים ככה. זיקית המתאימה את צבעה לכל סביבה בה היא נמצאת זה אולי יופי של דבר כשאתם מטיילים בחיק הטבע עם חזקי המדריך של הרשות, אבל זה גם כינוי לא מחמיא במיוחד למי שמשנה עמדתו ופניו בהתאם לקהל העומד לפניו, ולא אחד שתרצו שיידבק בכם.

בפרסום בפייסבוק אל תשתמשו במה שאין לכם, או כמו שאומרים - אל תתהדרו בנוצות לא לכם, בטלוויזיה זה אולי עדיין עובד, האשלייה הפרסומית, אבל כאן הנזק שדבר כזה יכול לעשות עולה על התועלת השולית, לעומת זאת התחרות על מי שאתם כל כך קטנה שאין ספק שתנצחו בה אם רק תשקיעו בלהיות אתם הכי טובים שאפשר,  תציגו את הפרופיל היפה שלכם, תפתחו קשרים אמיתיים עם הגולשים שלכם, שעשויים להפוך לחברי אמת של המוצר שלכם ברשת, וחשוב מזה – אל תהססו להפנות את המשימה לבעלי מקצוע –בעצמכם לא תמיד תמצאו לכך את הזמן והמשאבים הדרושים, וביחסים כמו ביחסים –צריך לעבוד כל הזמן על זה.







עוד על פרסום בפייסבוק
אולי גם זה יעניין אותך


קידום אתרים בוטיק הוא המענה הכי נכון למי שלא רוצה ללכת לאיבוד במים העמוקים (להמשך קריאה)

גם אם עוד לא עשיתם סדר בארונות, תתחילו באתר (להמשך קריאה)

ישראלים שונאים להיות פראיירים, אז למה דווקא בקידום אתרים בגוגל הם מוכנים? (להמשך קריאה)
בקשר לזה...
  • שקית קטנה וחכמה

     הדגמה חיה לחשיבות הייחוד והנגיעה בלב העניין

    לסרטון ביוטיוב