4 נקודות קריטיות על קידום אתרים אורגני ב 2018

הקדמה

תורת קידום האתרים האורגני היא כבר בת למעלה מעשור וחצי, ועם השנים חלו תמורות ומהמורות מסוגים שונים. בגדול ניתן להגיד שכל השינויים שחלו לאורך השנים נועדו לאפשר למנוע החיפוש לתת תוצאות אשר תהיינה כמה שיותר:

  1. אותנטיות –השאיפה של כולנו לקבל את"הדבר האמיתי" בתוצאות החיפוש המובילות, ולא מתחזים.
    כך שבמידה ונולד לכם בן זכר ואתם מעוניינים לשכור את שירותיו של רופא מוהל, תרצו לקבל בתוצאות החיפוש המובילות תוצאות אותנטיות של"רופא מוהל" מומלץ אמין ובעל ניסיון.
    אנחנו גאים לומר שד"ר בנימיני הוא לקוח שלנו ומופיע בתוצאת החיפוש הראשונה תחת ביטוי זה והוא אכן מממש את האותנטיות במלואה הוא גם רופא אורולוג מנתח בעל ניסיון רב , וגם מוהל כדת וכדין . (תמונה להלן)
  1. רלוונטיות – שאיפה נוספת היא שהתוצאות יובילו לאתרים "חיים ונושמים" עם תכנים שמתעדכנים בתדירות גבוהה, ועם "באז" ברחבי הרשת. מה זה אומר אתר עם "באזז"?
    זה אומר שאתרים אחרים מפנים אליו קישורים, ששם המותג מוזכר לעיתים תכופות בבלוגים ופורומים, ושקיימת פעילות ענפה ברשתות החברתיות (כן כן, if u cant beat them join them)
  2. חווית משתמש טובה – אפשר להגדיר את הסעיף הזה כעוד סוג של "רלוונטיות" אבל החשיבות שלו מזכה אותו בסעיף משל עצמו. בגוגל רוצים לראות שהמשתמש שוהה כמה שיותר זמן באתר, שהוא עובר בין כמה שיותר דפים באתר, ושהוא חס וחלילה לא נוטש את האתר. לפחות לא מיד.
SERP
ד"ר בנימיני מופיע במקום הראשון בחיפוש "רופא מוהל" וגם בתוסף המיקום

 

לא חדש אך עדיין רלוונטי

כאשר אנחנו בוחנים מה חדש בקידום אתרים אורגני, חשוב גם לדעת מה מהקיים עדיין נשאר רלוונטי. בכל זאת, אסור לנטוש את הלחם והחמאה שבזכותם קידום אורגני מתקיים (יצא לי ניסוח קצת אייל שניJ )הנה ברפרוף כמה מהדגשים שאנחנו שמים עליהם לב במיוחד:

  1. בניית קישורים איכותית וקונסיסטנטית: זה בעצם היח"צ של עולם הקידום האורגני – היכולת להצליח להכניס את שם המותג ולשלוח קישור מאתרים כמה שיותר איכותיים ורלוונטיים לאתר. טיפ בהקשר הזה – כשאתר בונים קישורים, נסו לעורר דיון, לשאול שאלות, לגרום לכך שהתכנים יובילו לכמה שיותר אינטראקציות.
  2. ארגון המידע באתר באופן כזה ש:
    1. יגרום למשתמשים לחווייה כמה שיותר טובה, ממושכת ואינטראקטיבית.
    2. שהמידע באתר יהלום מבחינת ההיררכיה את התכנון האסטרטגי של הקמפיין. כלומר – החשוב ביותר צריך להיות ממוקם ומודגש במרכז – כלומר בדף הבית, וכל השאר בהתאמה.
  3. פעילות ענפה ברשתות החברתיות – מבלי לשכוח לקשר באופן הדדי בין האתר ודף הפייסבוק, אינסטגרם, גוגל פלוס וכו'.

 קידום אורגני 2018

 אז מה חדש?
או כמובטח – 4 נקודות קריטיות על קידום אתרים אורגני ב 2018

  1. חווית משתמש בנייד. כשאנחנו בונים אתר חדש, כבר חייבים לשנות דיסקט. יש ללכת על הקונספט של MOBILE FIRST– לחשוב קודם כל על חווית המשתמש של הגולשים דרך הטלפונים הניידים והחכמים, לפני שמעצבים אתר לדסקטופ. ואם כבר יש לכם אתר שנבנה ללא התאמה למובייל– גייסו מומחה שייצר גרסה מותאמת מובייל בזריזות. אתרים מותאמים לנייד יקבלו עדיפות משמעותית בתוצאות החיפוש בגוגל!
  2. זמן טעינה נמוך, ושוב – במיוחד בנייד. החשיבות של זמן טעינה מהיר עולה , בשיחות עם נציגי מכירה של גוגל זה נאמר לנו לא פעם – אתרים שיותאמו לזמן טעינה מהיר בנייד – יקבלו עדיפות בתוצאות החיפוש.
  3. SERP (SEARCH ENGINE RESULTS PAGE) – זה הבאזוורד בקרב המקדמים –לחשוב על דף תוצאות החיפוש במובן הרחב יותר – לנצל כמה שיותר את התוספים והדגשים השונים שגוגל נותנים – מיקום על המפה, דירוג העסק, שיוך תמונה לתוצאות החיפוש, ועוד. הדבר לא לגמרי נתון בידינו, כי האלגוריתם של גוגל הוא זה שמחליט איך דברים יראו, אבל לכל תוסף ותוסף יש את הפעולות שניתן לעשות כדי להגדיל סיכוי לקבל את ההבלטה הרצויה.
  4. הגדרת תוסף המיקום בגוגל אדוורדז – רגע, אנחנו בכלל מדברים על גוגל אורגני, מה הקשר לתוסף המיקום של אדוורדז? ובכן, גם במקרה הזה שיחות עם נציגים של גוגל גרמו לנו להבין שיש קשר ישיר בין פעולות שעושים בגוגל אדוורדז להשפעה על תוצאות החיפוש האורגניות. במידה ותוסף המיקום מוגדר כמו שצריך בקמפיין הממומן שלכם בגוגל אדוורדז, כך יגבר הסיכוי שהאתר יוצג בתוצאות המיקום האורגניות. הנה קישור כיצד לעשות זאת.

 

בהצלחה, ושתהייה לנו 2018 שמחה ומקודמת!