עדכונים ושדרוגים מתוך כנס Update&Upgrade


השבוע  נכחתי בכנס Update&Upgrade , מטעם איגוד האינטרנט הישראלי בסינמטק ת"א, חייב לומר שהיו לי ציפיות נמוכות מכל מיני סיבות והתבדיתי.

האירוע הופק היטב – גם מבחינה ארגונית (טוב נו, כולנו קצת שופטים כנסים לפי טיב הקייטרינג – והיה לא רע בכלל!) וגם בחירת התכנים היתה מדוייקת – הכנס כיסה את התחומים שאני, כמשווק, עוסק בהם, כאשר היו נציגים של של כל תחום מזוויות שונות – מהזווית של מומחי השיווק וגם מהנציגים של החברות עצמן – גוגל, פייסבוק ואאוטבריין.

אמנם כל הרצאה התחילה במידע שלא חידש לי הרבה, יחד עם זאת עדיין טוב לשמוע גם את הדברים שכבר יודעים מזוויות של מומחים אחרים בתחום. בכל הרצאה היו כמה נקודות שכן חידשו לי, בעיקר מטעם הנציגים של החברות הגדולות אשר עדכנו במוצרים חדשים ושווים ממש!

בסקירה הזאת אנסה להתמקד בחלקים המעניינים בלבד, שחידשו לי ושאני יודע שאני מתכוון להשתמש בידע הזה עבור הלקוחות שלי, אין בסיכום הזה התיימרות להעביר את כל המידע שעבר בכנס.

 

אוהב ציון – איקומרס בעתיד שכולו מובייל

בניית גרסת אתר למובייל –אתר רספונסיבי זה כ"כ 2018 . ההמלצה היא  לבנות גרסת מובייל חדשה לגמרי בה החוויה מותאמת והתכנים מותאמים לפלטפורמה של מובייל וגם לסטייט הפסיכולוגי של מי שנמצא במובייל. אפשר לוותר על הרבה תכנים טקסטואליים וויזואליים ופשוט לכוון את המשתמשים לפעולה.

דוגמא – http://www.neptunefoods.co.il/

שימוש במסרים תומכי מכירה – ניתן לחזור על מסרים שאנחנו יודעים שחשוב למשתמש לדעת. למשל אפשר להציג באופן קבוע את התנאים הטובים של הרכישה – שרת מאובטח לגמרי, תשלומים, אפשרות להחזרות וכו

 

אתי וטורי – The true path to conversion

Google Attribution – הוא כלי חדש אשר יושק בקרוב שייתן פתרון לקושי שקיים כיום בהחלטה אילו אלמנטים של הקמפיין תרמו יותר להמרות ואילו פחות. כל זאת מכיוון שהרכישה מתבצעת בפלטפורמות שונות, ועל ידי פעולות שונות – מודעות ממומנות, הקלקות אורגניות, מדיה חברתית, מיילים ועוד.

הגוגל הטריביושן הוא בעצם הרחבה של ההגדרה בגוגל אדוורדז של – Data Driven Attribution

מה שלא היה ברור מההרצאה זה האם גוגל אטריביושן יכלול בתוכו גם מידע על המרות ממתחרים כמו פייסבוק.

כנראה שלא.

 

 נעה קורנברג – תוכן מובילי בעולם רב ערוצי

יתרונות השימוש של קמפיינים של סטוריז

חוק ה 70 20 10

70% מהזמן של משתמשים בפייסבוק מושקע במסרים קצרצרים של שניות בודדות

20% מושקעים בתכנים אינטראקטיביים שדורשים הפעלה כזאת או אחרת – הקלקה, תגובה וכו

10% מושקעים בתכנים בעלי תוכן ערכי, הפעלה רגשית יותר, מידע מעמיק יותר, מסרים מורכבים

לכן – תהייה יותר חשיפה למסרים הקצרים, הסטוריז מותאמים בדיוק לזה.

עלינו כמשווקים לחשוב כיצד ניצן לתת הכי הרבה ערך ומידע ב 15 שניות של סטורי. למשל, קייטרינג יכול להציג הכנה של מנה בסגנון tasty. או להציג תמונות מתחלפת של מנות שיזמינו את המשתמש ללחוץ על אחת המנות ולעבור ישירות למתכון.

מסתבר שאחד מכל 5 סטוריז זוכה לתגובה! מפתיע מאוד

מומלץ להשתמש באפשרות ה sweep up כדי להעביר משתמשים בצורה אלגנטית אל האתר לתוכן שמתקשר עם הסטורי

 

יאן ינקו – כלים מתקדמים לבדיקת קריאייטיב

הוצג כלי חדש של מנהל המודעות של פייסבוק – Dynamic Ads

כלי שהושק לא מזמן שפועל רק בקמפיינים מסוג – המרות, הפנייה לאתר והתקנת אפליקציה.

הכלי הזה מנצל את הדאטה האינסופי שיש לפייסבוק עלינו, ניתן להעלות מודעה שתכלול (בדומה לכלי ה A/B טסטינג) כמה גרסאות של המודעה – עם תמונות שונות, עם טקסט שונה, או עם הנעה לפעולה שונה.

הכלי הזה מאפשר (בשונה מכלי ה A/B טסטינג) התאמה אוטומטית של האלמנטים במודעה, למשתמשים שפייסבוק יודע שיש להם נטייה להגיב אליהם.

כלומר – כאשר אנחנו מגדירים גם את הקריאה לפעולה – ״קרא עוד״ וגם את ״למד עוד״ פייסבוק ידע להציג את הקריאה לפעולה המתאימה למשתמשים שמגיבים יותר אליה.

 

אור פיאלקוב – איך משתמשים ב Whatsapp לקידום העסק?

ניתן להגדיר ? את יצירת הקשר במודעות פייסבוק במטרה שיובילו אל שליחת הודעה בוואטסאפ במקום במסנג׳ר או במייל.

היתרונות בכך הם גדולים בעיקר במובן של המשך הקשר עם הלקוח המתעניין לרבות מצב של שליחת הצעת מחיר בוואטסאפ. הוצגה דוגמא של חברת תעופה שמבצעת את כל התהליך מרגע שהלקוח חוזר למודעה בפייסבוק – ומתחיל תהליך המכירה בוואטסאפ, ועד למצב של שליחת כרטיס הטיסה בוואטסאפ כך שאין צורך להדפיס אותו.

 

אור פוליאקוב מראיין את נציג Outbrain (לצערי לא רשמתי את שמו)

לפני תיאור החלק הזה, משהו אישי – לפני כשנה הפסקתי לפרסם באאוטבריין, בעיקר בגלל מדיניות ה״אח הגדול״ שאפיינה אותם, לא היה ניתן לטרגט, ולא היתה שום שליטה היכן יופיעו המודעות. פשוט הוצאנו את האאוטבריין מסל המוצרים שלנו בגלל המוגבלויות וחוסר האפקטיביות.

התשובה מהתמיכה שלהם תמיד היתה – תנו לאלגוריתם שלנו להחליט, תסמכו עלינו.

מסתבר שהרבה השתנה מאז, כיום יש שליטה היכן יופיעו המודעות לפי תחומי עניין, והרבה יותר מכך – יש פיקסל של אאוטבריין, מה שמאפשר ליצור רשימות רימרקטינג, למדוד המרות, ליצור קמפיינים ממוקדי המרות, וגם ליצור קהלי לוקאלייק.

וכמו כן, ניתן לקשר את המודעות לדפי נחיתה, מה שהיה אסור פעם, אם כי לא מומלץ שדפי הנחיתה יהיו מכירתיים מידיי.

 

לסיכום – לייק גדול למארגני הכנס, היה מעניין לאורך כל היום. מודה שאני מעדיף כנסים כאלה, מאשר כנסים מפונפנים שמוצגים שם קונספטים מלהיבים שאני, כמי שבתכלס עושה את השיווק ללקוחות שלי ביום יום – לא משתמש במידע שמוצג בהם, במידע שקבלתי בכנס  Update&Upgrade אני מתחיל להשתמש כבר היום בבוקר. כיף!